Wyjazd na Mauritius Wyspy egzotyczne Podróże egzotyczne Wyjazd na Mauritius Wyspy egzotyczne Podróże egzotyczne
Wyjazd na Mauritius Wyspy egzotyczne Podróże egzotyczne

TropiKey - KILKA SŁÓW O NAS I NASZEJ STRONIE

Oto my - rodzina miłośników dalekich podróży w tropikalne rejony świata. Od samego początku naszego wspólnego życia, jeszcze zanim pojawiła się wśród nas Julia, wiedzieliśmy, że podróżowanie będzie tym elementem życia, któremu poświęcimy możliwie najwięcej czasu. Z początku nasze wyjazdy były skromne, żeby nie powiedzieć zgrzebne. Dwutygodniowy objazd Ikarusem po Francji, z namiotami i koszami z jedzeniem w lukach bagażowych, również dwutygodniowy pobyt pod namiotem w Lido di Spina obok Rawenny, itp. Cóż, mieliśmy wtedy po 18 lat i na tyle tylko mogliśmy sobie pozwolić, co oczywiście nie oznacza, że źle wspominamy te wyjazdy. Nawet nie śnił nam się wówczas wyjazd na Mauritius, rejs po Małych Antylach, czy inne podróże egzotyczne. Od tamtej pory upłynął już jednak jakiś czas, założyliśmy rodzinę, mamy oboje dobrą pracę, zmieniły się zarówno nasze podróżnicze marzenia, jak i możliwości.

W 2002 r. po raz pierwszy wyjechaliśmy na prawdziwie tropikalne wakacje. Naszym celem była Dominikana. Od tamtej pory podróże egzotyczne są naszą pasją. Nie wyobrażamy sobie ferii zimowych inaczej, niż na kolejnej gorącej wyspie, która pozwoli nam odetchnąć od mrozów i szarugi, odkryje przed nami wszystkie, a przynajmniej większość tajemnic, naładuje nas energią na następne parę miesięcy. Dlaczego w czasie ferii zimowych? Z dwóch powodów. Po pierwsze, dopiero wyjazd zimą daje prawdziwą satysfakcję z wizyty w jakimś tropikalnym zakątku globu, a po drugie dlatego, że miejsca do których się udajemy, najczęściej właśnie w czasie naszej zimy oferują najlepsze warunki klimatyczne. A dlaczego wyspy? Bo mają one w sobie coś, co przyciąga i nie pozwala przestać o nich myśleć. Od wieków są magnesem, który odrywa ludzi z miejsc ich stałego zamieszkania i przyciąga do siebie, czasem na krócej, czasem na dłużej, a bywa, że i na zawsze. Jest też przyczyna prozaiczna - dzięki terenowi ściśle wyznaczonemu przez granicę z morzem oraz często niewielkim rozmiarom, wyspy egzotyczne są idealnym celem wyjazdów krajoznawczych. Dwutygodniowy pobyt na nich najczęściej wystarczy, by móc powiedzieć, że dogłębnie poznało się dany skrawek lądu.

Tworząc naszą stronę internetową myśleliśmy głównie o ludziach, którzy tak jak my kochają organizowane samodzielnie podróże egzotyczne w odległe zakątki świata, szczególnie zaś na wyspy egzotyczne, albo przynajmniej marzą o takich wyjazdach. Być może osoby będące typowymi trampami podróżującymi po dalekich krajach z plecakiem i karimatą, śpiącymi w pensjonatach lub schroniskach, korzystającymi z uroków świata kosztem własnej wygody, nie będą do końca ustaysfakcjonowane jej zawartością, ale również one będą tu mile widziane. Pigeon Point TobagoPodziwiamy takich ludzi i zazdrościmy im możliwości organizowania wielomiesięcznych wyjazdów w najbardziej odległe miejsca, a nawet mamy takich globtroterów wśród naszych znajomych. Jednak musimy podkreślić to na samym wstępie - nasze podróże egzotyczne mają odmienny styl. W granicach naszych możliwości finansowych dążymy do tego, by spędzać wakacje możliwie wygodnie - dolecieć na miejsce szanowanymi liniami lotniczymi, mieszkać w dobrych (choć nie luksusowych) hotelach, przemieszczać się na miejscu wynajętym samochodem, itd. Niektórzy może się obruszą i nazwą nas z lekceważeniem "turystami". To prawda, jesteśmy nimi, ale - jak na warunki polskie - należymy do wciąż jeszcze wąskiej grupy, której członkom bliżej chyba do miana "podróżników". Inaczej bowiem, niż osoby, które korzystając z usług biur podróży lecą na tydzień lub dwa do Tunezji, Turcji lub Egiptu, my odnaleźliśmy KLUCZ, ów TropiKey, dzięki któremu co roku sami przygotowujemy podróże egzotyczne w nowe, coraz dalsze miejsca, czyniąc to za stosunkowo nieduże pieniądze i radząc sobie doskonale bez pomocy jakichkolwiek biur turystycznych (no, może czasem musimy zajść do biura sprzedającego bilety lotnicze...).

Jeżeli Wasze wyobrażenia na temat idealnych wakacji są bliskie naszym, z pewnością znajdziecie na tej stronie wiele ciekawych i użytecznych treści. Chcielibyśmy bardzo stworzyć tutaj z czasem swego rodzaju klub ludzi podróżujących w ten sam sposób, co my. Spayside TobagoByłaby to z pewnością ciekawa alternatywa dla wielu miejsc w internecie, w których poglądami wymieniają się głównie globtroterzy w ścisłym tego słowa znaczeniu. Aby umożliwić nam wszystkim wymianę spostrzeżeń, pomysłów i informacji, uruchomiliśmy specjalne Forum wyspiarskie przeznaczone dla zwolenników samodzielnej organizacji wypraw na wyspy egzotyczne. Zaglądajcie tam często - porozmawiajmy, jak korzystnie zorganizować wyjazd na Mauritius, Seszele, czy Polinezję Francuską. Kto wie, może w dalszej pesrpektywie powstanie również nieformalna grupa organizująca wspólne podróże egzotyczne? Niezależnie jednak od tego, czy wyjedziemy razem, czy też jedynie skorzystacie z pomocy naszej strony przygotowując Wasze własne podróże egzotyczne, gorąco zachęcamy: REALIZUJCIE SWE MARZENIA!

Aha, i jeszcze jedno ważne dla istoty niniejszej strony wyjaśnienie - słowo "key" w jej nazwie to nie tylko "klucz", ale również "rafa koralowa" lub "wysepka koralowa", choć w nowszych słownikach angielsko-polskich raczej już tego znaczenia nie znajdziecie. Pod tym względem słowo "key" zostało wyparte przez "cay" (np. Tobago Cays - malutkie wysepki w archipelagu Grenadyn na Morzu Karaibskim). Mamy również cichą nadzieję, że polskojęzyczna gra słów w naszej nazwie jest łatwa do zauważenia...

Cóż, teraz, gdy wszystko jest już jasne, serdecznie zapraszamy do lektury i oglądania.